COMMUNITY

“Efter alla dessa år växer fortfarande PAYDAY 2:s community”

För dem som inte redan känner dig – vem är du?

Jag heter Harry, mer känd online som TheKknowley. Jag har gjort innehåll för PAYDAY 2 sedan betaversionen 2013. Under de tusentals timmar jag har lagt ner på spelet är jag förmodligen mest känd för att ha skapat Story of Payday-serien, som kulminerade i en fyra timmar lång förklaringsvideo av spelets lysande berättelse!

Varför spelar du PAYDAY?

Anledningen till att jag spelar idag skiljer sig mycket mot varför jag började spela för nästan tio år sedan. Jag drogs till en början av den häftiga estetiken, unika karaktärerna och samarbetsmöjligheterna. Nuförtiden är det som verkligen håller mig fast de till synes oändliga sätten att spela igenom spelet och alla nya utmaningar som spelet fortsätter erbjuda i och med varje ny uppdatering.

Hur arbetar du tillsammans med Starbreeze idag?

Jag har haft turen att få stöd från Starbreeze sedan 2014 när några av de första initiativen för innehållsskapare lanserades. Jag kommer aldrig att glömma dagen då mitt namn förevigades, i spelet, på en plakett i rånet "The Diamond". Nuförtiden har jag en ännu mer aktiv relation med många medlemmar i teamet, som har varit direkt avgörande för att hjälpa mig att slutföra mina mer "forskningstunga" videoprojekt! Självklart kan jag också alltid räkna med stöd från utvecklarna när jag diskuterar mitt innehåll på sociala medier – speciellt från PAYDAY Twitter Man!

Hur är det med PAYDAY Twitter Man?

Vi hänger ihop som ler och långhalm! Jag frågade nyligen vad världen skulle vara utan PAYDAY Twitter Man. Konsensus var "en mycket mörkare plats". Jag är benägen att hålla med.

För de som inte vet, vem är PAYDAY Twitter Man?

Han är inte bara en solstråle i sociala medier, utan han är också hjärtat i PAYDAY:s online-community. Hans roll är att sprida PAYDAY:s gospel genom att dela innehåll från hela internet och ge kraft åt alla PAYDAY-skapares röster på Twitter!

2023 går PAYDAY 2 in på sitt 10:e levnadsår. Vad tror du är framgångsfaktorerna till att spelet alltjämt är högaktuellt hos spelarbasen?

PAYDAY 2 är helt enkelt en tidlös titel. Allt som var bra med spelet 2013, är fortfarande bra idag. Det är ett av få spel där ute som har ett spelupplägg som trumfar alla tekniska framsteg som gjorts av spelindustrin som helhet under åren. Heisting kommer alltid vara kul. Hjälmar som flyger kommer alltid att vara tillfredsställande och karaktärerna kommer alltid att vara ikoniska. Vi är också lyckligt lottade som har ett utvecklarteam som har stöttat spelet med konsekventa uppdateringar genom åren och jag måste också nämna vårt mycket begåvade modding-community, som jag ser framför mig kommer göra nya skapelser i ytterligare ett decennium framöver!

I och med Starbreeze lansering av Starbreeze Nebula höjs ambitionsnivån för medlemsplattfomen. Hur skulle du vilja se att plattformen utvecklas?

Hittills har tillägget av Twitch Drops till kontosystemet varit lysande, både för streamare och tittare. Jag skulle gärna se att det expanderade. Självklart, innerst inne, skulle jag också älska att plattformen utvecklades till att bli motorn för att föra PAYDAY in i cross-play-världen, och äntligen föra samman oss PC-heisters med konsol-heisters!

Hur är stämningen i PAYDAY:s community nuförtiden och vad är på allas läppar?

Det är svårt att tro, men efter alla dessa år växer fortfarande PAYDAY:s community och jag har kunnat känna att det har byggts upp en spänning sedan 2019. PAYDAY 3 har varit en viskning i vinden så länge jag kan minnas, men nu är det lockande nära och vi kan inte vänta på att få se mer av det!

Till sist, elefanten i rummet, PAYDAY 3. Det släpps under 2023. Hur exalterad är du, baserat på vad du vet idag?

Just nu vet jag precis tillräckligt för att börja spekulera om spelet, men lite nog för att spekulationerna ska gå åt alla de håll mitt hjärta önskar. Kan det bli mer spännande än så? Låt oss se vad en teasertrailer gör med mig.

TheKknowley, Youtuber och PAYDAY-partner
TheKknowley, Youtuber och PAYDAY-partner
Åk till toppen