Starbreeze beslutar emittera 3,33 miljoner aktier

29 maj 2015 16:01

These corporate news are only available in Swedish.

Som en följd av gårdagens pressmeddelande avseende förvärv av spelmotorn Valhalla har Starbreeze styrelse beslutat att emittera 3 330 000 aktier mot apportegendom. Beslutet är villkorat av godkännande från den extra bolagsstämman den 12 juni 2015.

De nya aktierna avses tecknas av säljaren i samband med att Starbreeze tillträder spelmotorn, vilket bedöms kunna ske i anslutning till den extra stämman den 12 juni. Vid denna tidpunkt planerar Starbreeze att genom fondemission ha genomfört en A/B-split, där aktieägare för varje två aktier erhåller en A-aktie och två B-aktier. En sådan split medför att Starbreeze till säljaren av spelmotorn kommer att utge 1 665 000 A-aktier och 3 330 000 B-aktier. Antalet aktier i Starbreeze kommer att öka med 2,25%.

###

För ytterligare information, vänligen kontakta: Maeva Sponbergs, Investor Relations, Starbreeze AB. Tel: +46(0)8-209 208, email: ir@starbreeze.com

KORT OM STARBREEZE Starbreeze är en oberoende skapare, utgivare och distributör av högkvalitativa underhållningsprodukter med huvudkontor i Stockholm. På Starbreeze skapar vi tv- och dataspel efter egen design och genom licensierade varumärken. Vår vilja är att alltid förbättra och maximera våra varumärken - med gameplay som vårt ledord. Starbreeze ligger i framkant för självständig digital distribution inom spelbranschen där vårt spelarforum är det största på distributionsplattformen Steam. Våra senaste produkter inkluderar det adrenalinpumpande bankrånarspelet PAYDAY 2 och det kritikerrosade äventyrsspelet Brothers - A Tale of Two Sons. Starbreeze AB är noterat på Nasdaq Stockholm First North Premier (STAR, ISIN kod: SE0005992831). Bolagets Certified Adviser är Remium Nordic. Starbreeze varumärken inkluderar OVERKILL Software och PAYDAY-serien. För mer information, besök http://www.www.starbreeze.com.