Praktiska frågor och svar gällande styrelsens beslut om aktiestruktur med A- och B-aktier efter den extra inkallade stämman 2015-06-05

05 juni 2015 17:59

These corporate news are only available in Swedish.

När är avstämningsdagen?

Avstämningsdagen är 12:e juni

När syns A- och B-aktierna på mitt depåkonto?

Beroende på din förvaltare bör förändringen vara synlig på din depå till den 15 juni.

Vad kommer B-aktien vidare ha för ISIN-kod?

Starbreeze B-aktie kommer att bibehålla den nuvarande aktiens ISIN-kod SE0005992831.

När kommer A-aktien att tillkomma?

Första dagen med handel på den nya A-aktien kommer att vara den 11:e juni, likviddagen blir den 15:e juni.

Vad kommer A-aktien ha för ISIN-kod?

ISIN-koden för den kommande A-aktien är SE0007158928.

Behöver jag göra något för att ta del av spliten?

Nej, förutsatt att du har ett aktieinnehav i Starbreeze aktie innan den 12 juni sköts detta per automatik av din förvaltare.

Om jag i spliten får en halv aktie? Vad händer då?

De som har uddainnehav kommer att få några kronor (dvs i stället för en "halv” A-aktie) efter att Remium sålt motsvarande fondaktier i marknaden, även detta utan egen åtgärd. Denna transaktion kan dröja ytterligare dagar efter avstämningsdagen.

Kan jag byta mina A-aktier mot B-aktier? [Uppdaterad 2016-06-29]

Det går att kostnadsfritt begära omvandling av A-aktier till B-aktier enligt bolagsordningen. Se detaljerade Frågor och Svar för konvertering av A till B aktier för anmälningsblankett med mera.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Maeva Sponbergs, Investor Relations, Starbreeze AB. Tel: +46(0)8-209 208, email: ir@starbreeze.com

KORT OM STARBREEZE

Starbreeze är en oberoende skapare, utgivare och distributör av högkvalitativa underhållningsprodukter med huvudkontor i Stockholm. På Starbreeze skapar vi tv- och dataspel efter egen design och genom licensierade varumärken. Vår vilja är att alltid förbättra och maximera våra varumärken - med gameplay som vårt ledord.

Starbreeze ligger i framkant för självständig digital distribution inom spelbranschen där vårt spelarforum är det största på distributionsplattformen Steam. Våra senaste produkter inkluderar det adrenalinpumpande bankrånarspelet PAYDAY 2 och det kritikerrosade äventyrsspelet Brothers - A Tale of Two Sons.

Starbreeze AB är noterat på Nasdaq Stockholm First North Premier (STAR, ISIN kod: SE0005992831). Bolagets Certified Adviser är Remium Nordic. Starbreeze varumärken inkluderar OVERKILL Software och PAYDAY-serien.

För mer information, besök http://www.www.starbreeze.com.