Starbreeze VD Mikael Nermark avgår på grund av personliga skäl

26 oktober 2020 22:15

Starbreeze VD Mikael Nermark avgår på grund av personliga skäl

26 oktober 2020 | 22:15 CEST |

Starbreeze verkställande direktör Mikael Nermark avgår med omedelbar verkan på grund av personliga skäl. Styrelsen har med anledning av dagens besked beslutat att utse Tobias Sjögren till tf. verkställande direktör och påbörjar samtidigt en rekryteringsprocess.

”Jag vill passa på att tacka Mikael för hans insatser under sina många år på Starbreeze. Mikael har spelat en stor roll i bolagets utveckling och Starbreeze står idag starkare med fullt fokus på PAYDAY och dess framtida utveckling”, säger styrelseordförande Torgny Hellström.

Tobias Sjögren är medlem av Starbreeze styrelse och har en gedigen bakgrund inom spelindustrin som bland annat ansvarig för DICE Stockholmskontor när första Battlefield spelet lanserades. Han har även innehaft rollen som EVP Business Development för Paradox och VD för dess dotterbolag White Wolf.

För vidare information, vänligen kontakta:

Torgny Hellström, Styrelseordförande
Tel: +46 73 345 13 00, email:
torgny.hellström@starbreeze.com

Denna information är sådan information som Starbreeze AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 oktober, 2020 kl.22.15 CET.

Starbreeze är en oberoende utvecklare och skapare av PC och konsolspel med ett globalt marknadsfokus, med studios i Stockholm, Barcelona och Paris. Med det framgångsrika varumärket PAYDAY i centrum, utvecklar Starbreeze spel baserat på egna och andras varumärken, både internt och i samarbete med externa spelutvecklare. Starbreeze aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under ticker STAR A och STAR B med ISIN-koderna SE0007158928 (A-aktien) och SE0005992831 (B-aktien). För mer information, besök starbreeze.com