Starbreeze styrelseordförande Torgny Hellström avböjer omval

10 november 2023 08:00

Torgny Hellström har meddelat att han inte står till förfogande för omval som styrelseordförande i Starbreeze AB vid nästa årsstämma som planeras till den 15 maj 2024.

Torgny Hellström utsågs till styrelseordförande 2019 och har varit ordförande under den finansiella rekonstruktion där villkoren slutligen uppfylldes under sommaren 2023.

“Jag tillträdde som styrelseordförande i Starbreeze under en turbulent period med rekonstruktionen för fem år sedan. Efter omorganisationer, fokusering på kärnverksamhet, finansieringar och nya affärer är bolaget finansiellt och operativt stabilt, med grunden lagd för fortsatt expansion. Lanseringen av Payday 3 och Roboquest tillsammans med andra spel som är under utveckling har ytterligare stärkt bolagets produktportfölj och medlemsplattform. Jag gläds över att Starbreeze har uppnått de operativa mål som fastställdes när jag tillträdde. Därmed är det nu en lämplig tid för mig att lämna över rodret till en efterträdare för den fortsatta resan.” säger Torgny Hellström.

För mer information, vänligen kontakta:
Torgny Hellström, styrelseordförande
Tel: +46(0)8-209 229, email: ir@starbreeze.com

Starbreeze är en oberoende utvecklare, förläggare och distributör av PC och konsolspel till en global marknad, med studios i Stockholm, Barcelona, Paris och London. Med det framgångsrika varumärket PAYDAY™ i centrum, utvecklar Starbreeze spel baserat på egna och andras varumärken, både internt och i samarbete med externa spelutvecklare. Starbreeze aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under ticker STAR A och STAR B. För mer information, se www.starbreeze.com