Jürgen Goeldner föreslås som ny ordförande för Starbreeze

10 januari 2024 10:00

Pressmeddelande från Valberedningen i Starbreeze.

Valberedningen i Starbreeze föreslår att Jürgen Goeldner utses till ny ordförande i styrelsen vid årsstämman i maj 2024. Som tidigare kommunicerats har Starbreeze nuvarande styrelseordförande Torgny Hellström avböjt omval.

”Jürgen Goeldner har tillbringat 40 år i spelbranschen och arbetat i ett stort antal ledande befattningar, både operativa och styrelseroller. Med sin djupa kunskap om spelindustrin är vi övertygade om att han är rätt person att leda Starbreeze styrelse och det fortsatta strategiska arbetet.”, säger Michael Hjorth, ordförande i valberedningen för Starbreeze.

Jürgen Goeldner ingår sedan september 2023 i styrelsen för Starbreeze. Valberedningen i Starbreeze består av representanter för bolagets tre största aktieägare, som tillsammans representerar cirka 26,6 procent av aktierna och cirka 43,4 procent av rösterna, och styrelsens ordförande Torgny Hellström är adjungerad till valberedningen. De ledamöter som representerar de största ägarna är Christoffer Saidac (Digital Bros), Anna Magnusson (Första Ap-fonden) och Michael Hjorth (Indian Nation).

Valberedningens fullständiga förslag kommer att publiceras i god tid före årsstämman 2024.

För mer information, vänligen kontakta:

Michael Hjorth, Ordförande i Valberedningen
Tel: +46 (0)70-265 5273, email: micke.hjorth@pm.me

Starbreeze är en oberoende utvecklare, förläggare och distributör av PC och konsolspel till en global marknad, med studios i Stockholm, Barcelona, Paris och London. Med det framgångsrika varumärket PAYDAY™ i centrum, utvecklar Starbreeze spel baserat på egna och andras varumärken, både internt och i samarbete med externa spelutvecklare. Starbreeze aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under ticker STAR A och STAR B. Läs mer på www.starbreeze.com